Usein kysyttyä

USEIN
KYSYTYT KYSYMYKSET

  • Käyttääksesi Valopilkkua, sinulla täytyy olla joko iPhone tai Android -älypuhelin. Katso ohjevideo tästä.

  • Taksimatkojen tilaaminen äpillä ei maksa mitään. Rekisteröinti tehdään käyttöönoton yhteydessä ja se maksaa normaalin tekstiviestin verran.

  • Valopilkku on valtakunnallinen taksintilaussovellus. Valopilkun kautta tavoitat 95 % suomalaisista.

  • Matkan hinta on laskettu antamasi lähtöosoitteen ja määränpään mukaan, joten poikkeaminen reitiltä ei ole mahdollinen.

  • Voit maksaa taksikyydin Mastercard ja Visa luotto- ja pankkikorteilla sekä Amexilla. Lisäksi voit maksaa kyydin sekä MobilePaylla ja Apple Paylla. Mikäli et valinnut kiinteää hintaa, maksu tapahtuu autossa taksamittarin mukaan.

  • Kyllä voit. Valintamahdollisuuksia on neljä: kaikki taksityypit (nopein mahdollinen tilaus), henkilöauto, farmari/tila-auto ja tilataksi. Lisäksi voit esittää toiveen sähköautosta. Huomaathan, että autotyypin valinta ei välttämättä ole mahdollista kaikilla alueilla.

  • Ennakkotilauksen tekeminen on tällä hetkellä mahdollista pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Kuopiossa, Oulussa, Levi-Kittilässä ja Rovaniemen lentoasemalla.  Laajennamme ennakkotilaukset myös muille alueille mahdollisimman pian.

  • Voit seurata saapuvan auton etenemistä myös kartalla sekä saat aika-arvion saapumisajasta. 

  • Valopilkku toimii iPhonella sekä Androidilla. Äpin voit ladata App Store ja Google Play – sovelluskaupoista.

  • Valopilkku hyödyntää Here Mapsin osoitetietoja. Vaikka kartan tiedot päivittyvät jatkuvasti, silti tietokannasta puuttuu valitettavasti joitain osoitteita.

    Tilaaminen puuttuvaan osoitteeseen onnistuu tilaamalla auto lähimpään löytyvään osoitteeseen ja lisäämällä tarvittaessa ”Viesti kuljettajalle” -kohtaan viesti oikeasta osoitteesta. Lisäksi voit aina myös soittaa tilauksen vastaanottaneelle kuljettajalle.

  • Rappunumeron voit syöttää suoraan osoitteen perään tarkemman osoitetiedon tarjoamiseksi.

  • Sovellus valitsee automaattisesti sinua lähimpänä olevan taksin. Valopilkussa auton valinnan periaate on sama kuin muissakin taksijärjestelmien kautta kulkevissa tilauksissa. Tilausten etenemisestä järjestelmässä voidaan kuitenkin näyttää asiakkaalle paljon enemmän tietoa kuin perinteisissä tilaustavoissa.

  • Valopilkku-äppi tekee katevarauksen tilauksen yhteydessä varmistaakseen asiakkaan maksukyvyn. Jos kyyti perutaan, purkautuu tämä katevaraus pankista riippuen 1-14 vuorokauden kuluessa. MobilePay-maksuissa katevaraus yleensä katoaa eli tehty katevaraus ei näy enää tiliotteella vaikka se näkyy MobilePayssa tapahtumat-osiossa.

  • Valopilkun rekisteröintiviesti on normaali tekstiviesti, joka lähetetään tavalliseen puhelinnumeroon. Palvelunnumeroesto ei estä rekisteröintiä enää sovelluksen uusimmassa versiossa.

  • Sovellusta voi käyttää myös ulkomaisilla liittymillä. Sovellus toimii prepaid-liittymällä, jos asiakkaalla on liittymässä käyttövaraa rekisteröitymistä varten (normaalin tekstiviestin verran).

  • Valopilkun rekisteröintiviesti on tekstiviesti, joka lähetetään antamaasi puhelinnumeroon. Valopilkun rekisteröintiviesti on automaattisesti luotu tekstiviestipohja, jossa viestikentässä näkyy sarja numeroita.

  • Voit peruuttaa tekemäsi tilauksen klikkaamalla “Peruuta tilaus” nappia. Tilauksen peruminen ei ole mahdollista enää sen jälkeen, kun auto on saapumassa hakuosoitteeseen.

  • Saat äpin kautta tiedon siitä, mikä taksi on ottanut tilauksesi vastaan. Näet auton rekisterinumeron, auton mallin sekä värin, kuljettajan nimen ja kuljetusyrityksen nimen. Voit tarvittaessa soittaa myös kuljettajalle.

  • Valopilkku-äppi muistaa viimeksi käyttämäsi osoitteet. Lisäksi voit tallentaa usein käyttämäsi osoitteet suosikkeihin, jolloin nopeutat entisestään tilauksen tekemistä.